woensdag 28 november 2012

Verdiepding 6, To Instagram or not to Instagram

Verdiepding 6, To Instagram or not to Instagram
Verdiepding 6 (ja ja we zijn over de helft!) gaat dus over Instagram, een app waar je foto's in jaren 70 kwaliteit op het web kan zetten. Eigenlijk gelijk de beperking van deze app, de foto's zijn niet mooi, en er zijn andere mogelijkheden om foto's te uploaden met je smartphone. Ik bezit geen smartphone, eigenlijk wel, maar die is inmiddels al een jaar of 4 oud (en dat is oud voor een smartphone!) en die gebruik ik alleen om te bellen- of gebeld te worden, zelf bel ik vrijwel nooit, of een spaarzaam SMSje te versturen. Dus een persoonlijk account ga ik niet voor, ook al omdat ik de foto's op Instagram niet mooi vindt. Echter er zijn wel andere manieren om foto's via je PC of GSM online te zetten, ik gebruik zelf al tijden photobucket hier kan ook met je smartphone foto's  uploaden. Foto's blijven onbeperkt online staan, ik gebruik photobucket zeker al een jaar of 10! Een ander goede mogelijkheid is Yfrog. Zo zijn er diverse mogelijkheden om foto's zichtbaar te maken in een Twitter bericht of via Facebook, of zelfs in een Webblog.

Instagram foto
Toepassing in de bibliotheek? Dat weet ik eigenlijk niet, tijdens activiteiten kunnen er foto's getwitterd of via Facebook geupload worden. Maar zoals eerder geschreven zie ik eigenlijk het nut niet in van jaren 70 foto's, maar mijn mening is natuurlijk niet heilig!
Tot slot maar weer een wijsheid: 
Niets kan zo bedrieglijk zijn als een foto.
Franz Kafka
Tsjechisch Duitstalig schrijver 1883-1924

Geen opmerkingen:

Een reactie posten