zondag 20 januari 2013

Ding 9 Lokaal sociaal : Gouda in beeld

Ding 9 gaat dus over de sociale media in Gouda, ik heb al een complete lijst voor bij zien komen die de collega's in Bibliotheek Bloemendaal opgesteld hebben met alle forums en websites die er over Gouda zijn. Dat hoef ik dus nog niets eens over te doen,  wel kan ik even aanhalen wat ik zelf met de sociale media doe met het onderwerp Gouda. Dat is allereerst natuurlijk via Twitter, vaak maak ik berichten met #Gouda erbij. Als er bijvoorbeeld weer  niet goed gestrooid is en de sneeuw weer dik op de fietspaden ligt!
Altijd leuk om reacties uit te lokken! Dan is er natuurlijk ons eigen Goudanet.nl. Regelmatig kijk ik hierop, en verwijs ik klanten in de bibliotheek hier naar toe die iets meer over Gouda's historie willen weten.
Bovendien lees ik vrij regelmatig op het Gouda forum en ook schrijf ik wel eens mee. Voor de rest gebruik ik regelmatig de verzamel site van Gouda, Gouda.nl , eigenlijk is hier van alles te vinden, hoewel een zoekactie toch vaak met google begint! Gebruik in de bibliotheek? Waarom geen maandelijks of werkelijks verslag wat er allemaal in de bibliotheek te beleven valt op het Gouda Forum?  Zou zomaar toch belangstelling kunnen trekken voor onze lezingen. Ook zouden we een topic kunnen openen over de aanstaande verhuizing naar ons nieuwe gebouw op Klein Amerika, hierbij veel misverstanden wegnemen!  Kortom werk aan de winkel!

Inspiratie is: elke dag werken.

Charles Baudelaire
Frans dichter 1821-1867


2 opmerkingen:

  1. Goed bezig! Ik zag je reacties op forumgouda.
    Misschien kun je ook soms twitteren met @biebgouda? Als je tenminste iets hebt dat onze volgers leuk zouden vinden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Twitteren met @biebgouda laat ik aan de mensen over die hier voor betaald krijgen...

    BeantwoordenVerwijderen