dinsdag 6 november 2012

Verdieping 4 Google Hangout


Vandaag was er dus de Google Hangout, ik ben daarbij geweest in Bloemendaal. En ik heb een klein Youtube filmpje gemaakt,daarop krijg je een indruk hoe het een en ander in Bloemendaal ging. We hebben eigenlijk wel veel pret gehad, rond een uur of tien ben ik naar de Spieringstraat vertrokken, daar was een enorme boekenbus te verwerken. Grote schrik toen ik in de uitleen ruimte kwam! Op maandag had ik een vrije dag, en het bleek erg druk geweest te zijn op maandag, de opruim kasten waren nog helemaal vol met op te ruimen boeken! Ja dat zijn zo van die dingen...dat was dus even flink doorwerken dinsdag!

Maar goed de 'Hangout' eigenlijk was ik verrast door de kwaliteit van Google, ik ben gewend aan het gebruik van Skype met de familie zo'n 10.000 km van ons mooie kleine Nederland! Google doet het beter denk ik, ik ga dan ook eens kijken of we voor het familie contact misschien ook Google kunnen inzetten. Voordelen van Google, je kan je scherm delen, en dus iets uitleggen of iets laten zien tijdens zo'n video vergadering. Zeker er zijn wat regels nodig, en sommige deelnemers moeten even de huisdieren vast zetten. Ik zag een kat door het beeld lopen! Ik heb wel wat ervaring als voorzitter, van een politieke partij onder meer, en in een vergadering gebeuren ook vreemde dingen!

Natuurlijk moet ik ook in dit blog aangeven wat de toepassingen kunnen zijn in de bibliotheek, vanmorgen in het werkoverleg hebben we het daar al even over gehad. Het tweewekelijks werkoverleg van de Front Office vindt plaats op mijn vrije woensdag! Zou toch ideaal zijn als ik even inlog morgens en via een video conferentie deel neem aan ons overleg! Moet dan nog wel op tijd uit mijn bed...! Maar het is ook denkbaar dat wij in ons (hopelijk) nieuwe bibliotheek gebouw een video conferentie vergaderzaal ter beschikking stellen! Inkomsten! Er zijn mooie toepassingen te bedenken! 
Persoonlijk heb ik nu een geweldig idee, ik ben voorzitter van een landelijke vereniging waar de bestuursleden uit alle delen van het land komen, zo'n Hangout zou prachtig zijn om onze bestuursvergadering te houden. Dan moet ik wel de uitstekende hapjes missen...

Tot slot maar weer een wijsheid, deze keer van mijn goede vriend de Goudse dichter, schrijver Leo Vroman:

Het is het geheel waar het om gaat, en hoe meer kans je hebt om de onderdelen te herkennen - of te erkennen tenminste, ook al begrijp je ze niet - hoe meer liefde je kan hebben voor alles wat bestaat.

Leo Vroman
Nederlands dichter 1915-
 

8 opmerkingen:

  1. Dat is nou niet aardig van je.. Padddy vastzetten? ; )) Hij zorgde wel voor een vrolijke noot, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nieuwe poging: zo te lezen heb ook jij weer wat erbij geleerd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk verslag Hans. En dito filmpje.
    Nog een voordeel van Hangout is die On Air functie om het allemaal nog eens na te zien. Misschien ook handig voor je Global family sessions.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zeker Rob het terug kijken is een leuke bijkomstigheid, ik zit alweer verder te denken, je zou een concert/lezing ook op deze manier kunnen streamen! Of onze jaarvergadering van mijn vereniging! Op deze manier werkt ook de gemeente Gouda met de gemeenteraad, dan niet via Google, maar via een eigen (ongetwijfeld duur) systeem!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk filmpje Hans, ik heb helemaal niet gemerkt dat je gefilmd hebt, dat zijn de echte he?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @digitien het was ook een verborgen camera weet je...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk die film en ik heb ook een goede ervaring gehad met hangout sessie. Veel collega's aanwezig en online.

    BeantwoordenVerwijderen