zondag 20 januari 2013

Ding 8 Pinterest

Terwijl de sneeuw weer lekker naar beneden dwarrelt gaan we het over ding 8 hebben, en wel Pinterest. Ja ik weet het ik loop wat achter met de dingen, gelukkig ben ik daar niet alleen in :-) Nou eerst maar eens kijken wat Rob van ons verwacht met Pinterest:

Je kunt prima rondkijken op Pinterest, zonder dat je daarvoor een account nodig hebt. Het is echter leuker (en voor sommigen zelfs – pas op! – verslavender) om met een account Borden aan te maken en daar Pins aan toe te voegen. Vind en volg mensen die gelijke interesses hebben, RePin hun vondsten en bouw zo een eigen netwerk op.
Schrijf op je weblog een stukje wat je van Pinterest vindt en hoe je bibliotheek zich hierop kan manifesteren. Of juist niet.


Ok ik ben eens aan het rondkijken geweest, en net als bij Google afbeeldingen kan je allemaal leuke plaatjes opzoeken, natuurlijk gelijk afbeeldingen opgezocht die iets met mijn hobby's te maken hebben, zoals stoomlocomotief en carillon. 
Mooi plaatje dat iemand online gezet heeft van de 23 071, die nog altijd onder stoom is bij de Veluwse Stoomtrein Maatschappij. Je schijnt ook filmpjes op Pinterest te kunnen zetten. Ik kwam een filmpje tegen met de zelfde locomotief. Nou nog even zoeken op 'carillon' wie weet!

En inderdaad komen er opmerkelijk veel carillontorens tevoorschijn in Amerika, Pinterest is misschien in de USA veel in gebruik? Nou leuk om plaatjes te zoeken, hierbij altijd wel de auteursrechten in de gaten houden! Zeker bij gebruik op de website van bijvoorbeeld de bibliotheek, voor je het weet krijg je een gigantische rekening van de fotograaf. Gebruik in de bibliotheek? Nou een foto verslag van begin tot het eind van onze aanstaande verhuizing? Of een camera bij de uitleen automaat en al onze leners op Pinterest zetten :-)
Zelf privé zie ik geen toepassing, maar je weet maar nooit!

Boer zoekt vrouw met tractor. Foto tractor toevoegen a.u.b.
Wiet van Broeckhoven
Belgisch politicus en mediapersoonlijkheid
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten